Discussie / Tips en Trucs

Tips

by puntinfo at 2013-04-06 12:24:00

Indien je met linkruilen begint laat je dan niet bedonderen door slimme jongens. Vaak wordt je een linkruil aangeboden, waarbij de teruglink op een of andere startpagina komt. Trap hier niet in , een startpagina met 50 uitgaande links met bijvoorbeeld pr3 heeft minder waarde als een link op een gerelateerde pagina met weinig uitgaande links en met pr0-1

Vaak heb je dit ook met directorys, je link komt op een pagina met 50 links en je moet zelf terugplaatsen op je linkpagina, die vaak maar een paar uitgaande links heeft, trap er niet in.

Slechts een tip.!!

by Marcel at 2013-04-08 19:39:00

Goed tip puntinfo! Er komt idd heel wat kijken bij linkbuilden en linkruilen. Ik probeer altijd in goed overleg met mijn linkpartners tot een "eerlijke ruil" te komen. In mijn optiek kunnen deze "slimme jongens" op korte termijn profiteren van de onwetendheid van mensen die beginnen met linkruilen, maar op de langere termijn doen ze er zichzelf tekort mee... Je komt elkaar namelijk vaak genoeg weer tegen.

Gr, Marcel

by Sjoerd van Pelt at 2013-04-09 08:01:00

Inderdaad erg goede tip! Heb hier zelf ook veel mee te maken bij het inzetten van linkbuilding voor onze klanten. Heb je nog goede linkmogelijkheden? Laat het me dan weten.

Sjoerd http://www.gdminternetmarketing.nl

by martijnb at 2013-04-10 14:53:00

Mijn ervaring is meer dat een linkpagina op een website echt geen meerwaarde heeft. Daar in tegen zijn veel startpagina's als startkabel.nl en startpagina.nl harde autoriteit links met veel waarde.

Dit geeft je veel meer ondanks de 50 uitgaande links. Vergeet pagerank ik doe er niet zo veel meer mee.

by Eddy at 2013-04-11 13:01:00

Hallo,

Gebruiken jullie dan ook een tool om te zien hoeveel in-uitgaande links een website heeft?

by Levy VL at 2013-04-11 21:37:00

Wat u nu doet, is bij ten eerste buiten spel zetten, waardoor ik dus geen nut meer heb hier op deze site. En bovendien maakt u mijn websites(onrechtstreeks) nog eens zwart ook .

Ik heb 2 startpagina's, en het is echt wel al vaak genoeg bewezen dat je website even veel rendeerd als je ze op enkel startpagina's zet, dan op andere websites .

Mijn website jouweigenwebsite.be staat alleen maar op startpagina's gelinked en is toch ook een mooie PR2 al paar jaar .

Sorry, maar dit vind ik echt onacceptabel . In mijn ogen ben jij nu een 'slimme jongen' die de echte 'slimme jongens' te slim af wil zijn ;)

by Marcel at 2013-04-13 10:38:00

Hoi Levy,

Iedere linkbuilder met wat meer ervaring heeft op een gegeven moment een mening over kwalitatief goede en minder goede links. Het gaat er niet om of je met startpaginalinks wel of geen goede resultaten kunt bereiken, maar of je bereid bent om in goed overleg met je linkpartners tot een zo'n "eerlijke mogelijke ruil" kunt komen.

Ik maak zelf zeker ook gebruik van startpagina links om tot mooie resultaten te komen. Ik plaats echter niet alleen links op startpagina's. In mijn optiek is een goede mix van links en ankerteksten nog altijd een goed recept voor goede resultaten.

Gr, Marcel

by puntinfo at 2013-04-13 11:04:00

Het is een natuurlijk gegeven dat vrijwel idere webmaster wel ergens een link op een startpagina heeft staan, als het goed is worden die vanzelf opgenomen, maar dan maak ik wel een groot verschil tussen de eerder gememoreerde startpagina.nl en al die clone startpaginas, bij velen is het resultaat nihil.

Dit is zuiver mijn persoonlijke mening en daar kan je het mee eens zijn, of niet.